Wednesday, January 27, 2010

Bersyukurkah saya?

N3 kali ini nk bercerita mengenai Kesyukuran . Pernah tak korg rasa hidup ini banyak dh yg kiter lalui tp dlm masa yang sama byk dh yg kiter tertinggal nk buat...tp di sebalik semua tu kiter tetap harus bersyukur dgn apa yang kiter ade skrg...sesungguhnya perasaan bersyukur itu sangat indah...lebih indah dari jatuh cinta barang kali...ehek...

Sejauh mana tahap korg bersyukur dgn nikmat yg korg dpt skrg nih?? haa pikir2 kn... adakala kiter terlupa nikmat2 yg telah dianugerahkan oleh NYA...tp skrg saya nk senaraikan kesyukuran yang sedang bermain di otak pikiran neh...n3 ini bukan utk meninggi diri atau pon memuji diri sampai lebam (contest by Melz), tp mungkin nanti2 bila saya terbaca n3 ini lg akan buat saya sdr dn muhasabah diri ;) ...muhasabah diri ini bahawa DIE telah memberikan kehidupan kpd saya, tanpa saya sedari yg saya ni telah kurang bersyukur...uhu mintak dijauhkan..


Meh nk senarai tahap kesyukuran saya dimulakan dgn ayat , Saya bersyukur sebab :

1. hari ini 28 jan 2010 saya masih boleh bernafas dan bleh buat n3 blog neh..ekeke
2.saya seorg islam
~ iluvislam dan berkampung di tanah yg aman ni @Terengganu, Malaysia
3.saya seorang perempuan muslim yang menutup aurat
4.saya anak kepada mak dan ayah saya yg telah membesarkan saya sampai skrg...* terima kasih en abd rahman dn pn zainab
5.saya masih punya akal yg baik... tp kadang2 gile2 jgk...
6.saya sayangkan budak2 kecil...*n3 love
7.saya sorg graduate from UTEM ....* bangga kejap....utem ku cemerlang, utem ku gemilang....bla..bla...xigt lirik dh...ekeke
8.skrg saya dpt bekerja walaupon sementara tp ia tetap membuat saya bersyukur sbb saya dpt kerja dn x tanam anggur...
9.setiap pagi sebelum pg kerja dpt kiss mak, slm cium tangan..
10.saya ada sebuah "kaki" yg membolehkan saya pg kerja... * kredit to mr tam4055
11.boleh tgk muke eja, syam dan jue tiap pagi bile sampai ofis ..ehe
12.saya masih boleh berangan satu hari nanti saya akan memiliki en Vi sayer..(* perkara paling xsbr , en Vi = myvi)

13.dlm akaun skrg saya masih ade duit utk shopping..best nyer... T_T
14.saya boleh makan mcD tanpa was2..last time g mkn mcD dgn tiha and MCSB geng...thanks bwk cik kik g mkn mcD ;)
15.saya boleh pakai ape pon fesyen yg saya suka tanpa mengambil tahu ape yg org lain akan kate..ye ke??
16.saya xpernah bosan dgn ape yg saya ade..* tp pernah bosan dgn keadaan...huhu xsuke sgt..
17.saya seorg yg baik hati, ade kena mengena ke...tp memang betul pn..lau xcaye leh tanya
eja * 6 tahun kwn ngndie nih, dh paham sgt perangai saya
18. saya mempunyai ank2 buah yg comey2 belaka, 10 org dh skrg...dn akn ber+ mengikut tahun..haha subur betoi akak2 ipar saya.... ;p
19. tiap kali buka blog ade org yg sudi komen dn tinggalkan note kt shoutbox saya, thanks to all of u..very appreciate it...
20. dpt bace blog2 best spt zackzukhairi, cik epal, hanis zalikha, saifulislam, dn byk lg....nti saya update lg...ehe
21. continue....

hahha belum habis lagi sebenarnya n3 ni ditaip2 tp ade kije lain la yg perlu diuruskan, so saya post dulu la...lain kali saya update lg..ehe

p/s: kepada pembaca2 n3 saya, sudah baca tuh komen2 ye...tinggalkan link jgk kt shoutbox tu supaya mudah la sya nk view back korg...hepy tulis2...smile always..daa ;)

5 comments:

Unknown said...

WAAAA 1 Menulis list kesyukuran !

Ak suka gak cara nie , buat kita rasa lebih optimistik

balqisuzma said...

touyakaruma > syukur tu penting ;) ehe nti list la nk bace..ehe

Melz said...

huiyo sampai doploh tuh hik²

neway mekaseh link melz :)

balqisuzma said...

Melz> ehe 20 dulu...nti smbg lagik...link xgtau pon nih..incik melz jgn marah..ehe

Fathiha Zainal said...

Hik2! Nama sy ada kt no 14. :D Bersyukur gk ni. Sbb walopn kte knal x lama, tp kita baik2 aje. Heee..

Related Posts with Thumbnails

kekuatan cinta

kekuatan cinta